Blog eKoleżanki

Do sklepu Blog eKoleżanki


Kinga

O czym warto wiedzieć, zanim wyjdziemy na słońce?

Z własnego doświadczenia wiem, że słońce to zdrowie. Helioterapia, czyli leczenie słońcem  sprawdza się w przypadku wielu chorób, m.in. depresji, czy choroby skóry (trądzik, atopowe zapalenie skóry, łuszczyca). Ale, żeby opalanie pozytywnie wpłynęło na nasz organizm należy pamiętać, aby kąpieli słonecznych zażywać w rozsądnych dawkach. 

O czym warto wiedzieć, zanim wyjdziemy na słońce?

Co to jest: UVA, UVB, SPF?

  • Promienie UVB podrażniają i wysuszają skórę, są odpowiedzialne za powstawanie rumienia i poparzeń słonecznych. Uszkadzają naskórek, a ich długotrwałe działanie może prowadzić do rozwoju nowotworu.
  • Promienie UVA – są przyczyną starzenia się skóry, powstawania zmarszczek oraz przebarwień. Promienie te docierają do skóry właściwej, uszkadzając włókna kolagenowe.
  • SPF - to stopień ochrony przeciwsłonecznej przed promieniami UV. Wskazuje, jak długo można przebywać na słońcu z warstwą ochronną do momentu wystąpienia poparzeń w porównaniu do czasu bez jej.

Czas bezpiecznego zależy od:
- intensywności promieni słonecznych,
- pory dnia,
- typu skóry,
- ilości oraz jakości nałożonego kremu.

Warto wiedzieć, że istnieją naturalne oleje, które w swoim składzie zawierają filtry przeciwsłoneczne w 100% bezpieczne dla skóry. Oleje w  odróżnieniu od ogólnodostępnych kremów ochronnych, nafaszerowanych chemią i konserwantami, nie tylko chronią skórę przed złym promieniowaniem, ale pielęgnują ją i odżywiają.

Wyróżniamy kilka stopni ochrony:
- słaba (SPF 2-6),
- średnia (8-12),
- wysoka (15-25),
- bardzo wysoka (30-50)
- ultra wysoka (powyżej 50)

1.     olej kokosowy (2-4 SPF) – posiada właściwości nawilżające, łagodzące podrażnienia, działa antybakteryjnie

2.     olej z orzechów laskowych (3-4 SPF) – wzmacnia naczynia krwionośne oraz przyspiesza regenerację naskórka,

3.     olej sezamowy (4 SPF) – poprawia krążenie, oczyszcza skórę z toksyn oraz ma działanie przeciwstarzeniowe,

4.     olej z awokado (4 SPF) – odżywia i nawilża skórę, jest bogaty w witaminy oraz uzupełnia barierę lipidową skóry,

5.     masło shea (3-6 SPF) – przyspiesza leczenie ran i oparzeń oraz nawilża skórę,

6.     olej ze słodkich migdałów (5 SPF) – wygładza i zmiękcza skórę,

7.     olej z orzechów macadamia (6 SPF) – zmiękcza, nawilża i wygładza skórę oraz usuwa podrażnienia przy opalaniu,

8.     oliwa z oliwek (8 SPF) – ujędrnia i nawilża skórę, działa przeciwzapalnie, antyalergicznie, przeciwutleniająco oraz zapobiega powstawaniu zmarszczek,

9.     olej sojowy (10 SPF) – chroni skórę przed utratą wody,

10. olej z kiełków pszenicy (20 SPF) – opóźnia procesy starzenia, nadaje gładkość oraz chroni skórę przed utratą wilgoci,

11. olej z nasion dzikiej marchewki (38-40 SPF) – łagodzi poparzenia słoneczne, nawilża i regeneruje oraz odmładza skórę,

12. olej z pestek malin (28-50 SPF) – redukuje zmarszczki, zmiękcza i ujędrnia skórę, ma właściwości przeciwzapalne i chroni skórę przed utratą wody.

Jeśli chcemy, aby nasz organizm wyprodukował witaminę D zwaną witaminą słońca, musimy mu pomóc. Dlatego ważnym jest, aby wystawiać na słońce jak największą powierzchnię swojego ciała, a nie tylko twarz i ręce. Stosowanie kremów z filtrami, również hamuje wytwarzanie witaminy D 3, dlatego pamiętajmy, 15 min z przodu i 15 min z tyłu bez stosowania filtru na pewno nam nie zaszkodzi. Warto też przed opalaniem zrezygnować z prysznica, aby nie pozbawić skóry naturalnej bariery ochronnej przed słońcem, zwanej sebum, którą wydziela nasza skóra (ok. 6-8 SPF).


04 kwietnia 2016 | Kinga

Powiązane produkty


  • Organiczne nierafinowane masło shea
    180ml
    Organiczne nierafinowane masło shea
    DO KOSZYKA
    33,00PLN